10 Μαρ 2009

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 2009



Τι μπορείτε να κάνετε στο σχολείο σας στα πλαίσια της Άνοιξης της Ευρώπης 2009

Αρχικά, κάντε την εγγραφή του σχολείου σας – αν δεν το έχετε ήδη κάνει - στην ακόλουθη διεύθυνση: http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/misc/registration.cfm.
Παρακάτω, θα βρείτε ιδέες και προτάσεις για τη συμμετοχή σας στην Άνοιξη της Ευρώπης. Μπορείτε να τις ακολουθήσετε, να τις προσαρμόσετε, ή και να σκεφτείτε δικούς σας τρόπους συμμετοχής στο Πρόγραμμα. Ό,τι κι αν αποφασίσετε να κάνετε στα πλαίσια της Άνοιξης της Ευρώπης είναι σημαντικό, διότι κάνει τη φωνή των νέων να ακουστεί. Μη διστάσετε λοιπόν να ενημερώσετε τα διάφορα μέσα (τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση) για τις δραστηριότητες σας.
Μπορείτε να πραγματοποιήσετε τις εκδηλώσεις σας μέχρι τις 31 Μαΐου. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές σας να συζητήσουν για το μέλλον της Ευρώπης.
Η παιδαγωγική ομάδα της Άνοιξης σάς προτείνει κάποιες ιδέες που θα σας βοηθήσουν να υλοποιήσετε μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα και να οργανώσετε μια επιτυχημένη εκδήλωση. Όλες οι δραστηριότητες μπορούν να πραγματοποιηθούν στην τάξη, σε επίπεδο σχολείου, ή σε συνεργασία με κάποιο άλλο σχολείο.

Προσκεκλημένοι στα σχολεία (http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/misc/back_to_school_2009.htm)

Μπορείτε να οργνανώσετε μια εκδήλωση, να προσκαλέσετε στο σχολείο σας ειδικούς σε Ευρωπαϊκά θέματα και να συζητήσετε μαζί τους για το πώς θα θέλατε να είναι η Ευρώπη. Επιλέξτε θέματα που να έχουν ενδιαφέρον για τους μαθητές και τους προσκεκλημένους.

Οι προσκεκλημένοι μπορεί να είναι Ευρωβουλευτές, μέλη της Επιτροπής των Περιφερειών, Βουλευτές, τοπικές αρχές, προσωπικότητες, φοιτητές Erasmus, εκπρόσωποι διαφόρων οργανώσεων, κτλ.

Μπορείτε να επικοινωνείτε με το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, http://www.europarl.gr/view/el/quicklinks/contact.html όπου θα βρείτε και τα στοιχεία επικοινωνίας των Ελλήνων Ευρωβουλευτών http://www.europarl.gr/view/el/greekmembers_ep.html αν θέλετε να προσκαλέσετε κάποιον στην εκδήλωση σας.

Δραστηριότητες που προτείνονται στον ιστότοπο της Άνοιξης της Ευρώπης (http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/activities.htm):

Η συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες γίνεται online, μέσω της ειδικής φόρμας που υπάρχει στον ιστότοπο της Άνοιξης της Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε δραστηριότητα υπάρχει η επιλογή «ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ» / “Take part in”. Αφού την επιλέξετε, εισάγετε «Όνομα Χρήστη» και «Κωδικό Πρόσβασης» και συμπληρώστε τα πεδία της φόρμας συμμετοχής.

α. Παίξτε το ρόλο μιας δημιουργικής Προσωπικότητας
Οι μαθητές καλούνται να σκεφτούν ή να επινοήσουν ένα δημιουργικό και/ή καινοτόμο άτομο. Η φανταστική ή υπαρκτή προσωπικότητα παρουσιάζει τις ιδέες της και εξηγεί το όραμα της. Τα λόγια και οι πράξεις της απαθανατίζονται σε ένα αρχείο βίντεο ή ένα ηχητικό αρχείο.
Παράδειγμα 1
Ένας μαθητής παίζει το ρόλο του Leonardo Da Vinci. Ένας άλλος μαθητής του παίρνει συνέντευξη και τον βιντεοσκοπεί ενώ διηγείται πώς έγινε εφευρέτης, και περιγράφει τις κύριες δραστηριότητές και τα όνειρά του.
Παράδειγμα 2
Ένας μαθητής παίζει το ρόλο ενός φανταστικού επιστήμονα που εφηύρε τη λύση για την πείνα. Επισκέπτεται μία ραδιοφωνική εκπομπή και εξηγεί τις λύσεις για την καταπολέμηση αυτής της φοβερής μάστιγας.
Γλώσσες
Το βίντεο μπορεί να είναι σε οποιαδήποτε γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά ο
τίτλος και η περίληψη πρέπει να είναι στα Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά.
Μορφή της συμμετοχής
Μία συμμετοχή πρέπει να αποτελείται από ένα αρχείο βίντεο ή ένα ηχητικό αρχείο,
μία εικόνα της επιλεγμένης προσωπικότητας, μία περίληψη και έναν τίτλο.

Συμβουλευτείτε επίσης τα αρχεία Περιγραφή, Teacher guide και Terms and Conditions (στα ελληνικά) στη διεύθυνση http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/competitions/spring_day_film.cfm

β. Απεικονίστε ένα παραδοσιακό τραγούδι
Τα παραδοσιακά τραγούδια είναι μέρος του πολιτισμού της κάθε χώρας. Αλλά τα περισσότερα από αυτά είναι γνωστά μόνο στη χώρα τους. Οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν ένα παραδοσιακό τραγούδι, που αντιπροσωπεύει τον πολιτισμό τους, και να το απεικονίσουν με εικόνες και άλλα οπτικά στοιχεία, έτσι ώστε να μπορούν να κατανοήσουν και άλλοι το νόημα και τη σημασία του τραγουδιού.
Παράδειγμα
Οι μαθητές μίας Ιταλικής τάξης επιλέγουν να παρουσιάσουν το θρησκευτικό τραγούδι “Tu scendi dalle stelle”. Πρώτα, ηχογραφούν το τραγούδι (το τραγουδά ολόκληρη η τάξη). Στη συνέχεια δημιουργούν ένα PPT ή PPS (παρουσίαση PowerPoint ) όπου ακούγεται το τραγούδι σε υπόκρουση. Σύμφωνα με τους στίχους του τραγουδιού, η παρουσίαση δείχνει εικόνες από τη θεία Γέννηση, όπως αντιπροσωπεύεται στις τοπικές τους παραδόσεις. (για παράδειγμα via a Presepe, ή μία παραδοσιακή παράσταση που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων στην πόλη τους).
Γλώσσες
Η παρουσίαση μπορεί να είναι σε οποιαδήποτε γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά ο τίτλος και η περίληψη πρέπει να είναι στα Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά.
Μορφή της υποβολής
Μία συμμετοχή πρέπει να έχει τη μορφή μίας παρουσίασης (όπως αρχείο Power point), συμπεριλαμβάνοντας το ηχητικό αρχείο του τραγουδιού. Η συμμετοχή πρέπει να συνοδεύεται από μία εικόνα που συμβολίζει τη συμμετοχή, έναν τίτλο και μία περίληψη.

Συμβουλευτείτε επίσης τα αρχεία Περιγραφή, Teacher guide και Terms and Conditions (στα ελληνικά) στη διεύθυνση http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/activities/traditional_song.cfm

Διαγωνισμοί που προτείνονται στον ιστότοπο της Άνοιξης της Ευρώπης (http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/competitions.htm):

Η συμμετοχή σε όλους τους διαγωνισμούς γίνεται online, μέσω της ειδικής φόρμας που υπάρχει στον ιστότοπο της Άνοιξης της Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε διαγωνισμό υπάρχει η επιλογή «ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ» / “Take part in”. Αφού την επιλέξετε, εισάγετε «Όνομα Χρήστη» και «Κωδικό Πρόσβασης» και συμπληρώστε τα πεδία της φόρμας συμμετοχής.

α. Η ταινία μου για την Άνοιξη της Ευρώπης
Αυτός ο διαγωνισμός έχει σκοπό να ενθαρρύνει μεμονωμένους μαθητές ή ομάδες μαθητών να παράγουν ένα βίντεο κλιπ όπου θα προβάλλονται οι σχολικές δραστηριότητές τους για την Άνοιξη της Ευρώπης. Το θέμα του βίντεο είναι «Η Άνοιξη της Ευρώπης στο Ευρωπαϊκό Έτος Δημιουργικότητας και Καινοτομίας».
Παράδειγμα
Μία τάξη οργανώνει μία συζήτηση σχετικά με το ρόλο της καινοτομίας στη βελτίωση
των συνθηκών εργασίας στην Ευρώπη. ΄Εχει προσκληθεί κάποιος από τη βιομηχανία. Μία ομάδα 3 μαθητών δημιουργεί ένα δίλεπτο βίντεο, προβάλλοντας τα κύρια σημεία αυτής της εκδήλωσης.
Γλώσσες
Το βίντεο μπορεί να είναι σε οποιαδήποτε γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά ο
τίτλος και η περιγραφή πρέπει να είναι στα Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά.
Μορφή της συμμετοχής
Μία συμμετοχή πρέπει να αποτελείται από ένα αρχείο βίντεο, μία εικόνα, μία περιγραφή και έναν τίτλο. Η εικόνα είναι απαραίτητη γιατί βοηθά στη δημιουργία της
ταυτότητας της συμμετοχής, η οποία θα εμφανιστεί σαν μέρος μίας online γκαλερί στην ιστοσελίδα της Άνοιξης της Ευρώπης.

Συμβουλευτείτε επίσης τα αρχεία Περιγραφή, Teacher guide και Terms and Conditions (στα ελληνικά) στη διεύθυνση http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/competitions/spring_day_film.cfm

β. Δημιουργήστε ένα φυλλάδιο για την Ευρώπη
Η Ευρώπη είναι μία μοναδική ήπειρος, πλούσια σε ιστορία, πολιτισμούς και γλώσσες. Ωστόσο, ο υπόλοιπος κόσμος γνωρίζει την Ευρώπη κυρίως μέσω μερικών εικόνων – τον Παρθενώνα, τον Πύργο του Άιφελ, τον Πύργο της Πίζας, κ.λπ. - που έχουν γίνει τουριστικά κλισέ. Οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν ένα φυλλάδιο, που θα απευθύνεται σε μη-Ευρωπαίους, όπου θα απεικονίζεται ο πλούτος της ηπείρου μας, και θα βασίζεται σε αυτά που καθιστούν την Ευρώπη τόσο μοναδική.
Παράδειγμα
Οι μαθητές μίας Γερμανικής τάξης αποφασίζουν να δημιουργήσουν ένα φυλλάδιο που παρουσιάζει την καθημερινή ζωή των μαθητών πέντε διαφορετικών χωρών. Προσδιορίζουν πέντε χώρες και παίρνουν συνέντευξη (ή φαντάζονται ότι παίρνουν συνέντευξη) από πέντε παιδιά με συγκεκριμένο και διαφορετικό πολιτιστικό, γεωγραφικό και θρησκευτικό υπόβαθρο. Πώς ξεκινούν την ημέρα τους, τί τρώνε; Τι είδους τοπία ή αστικές περιοχές διασχίζουν για να πάνε στο σχολείο τους; Πώς περνούν τα απογεύματα του σαββατοκύριακου; Οι συνεντεύξεις συνοδεύονται από εικόνες για να τονιστούν οι διαφορές. Στη συνέχεια συνθέτουν το φυλλάδιο σε κείμενο Word (ή παρόμοιο) και το ‘φορτώνουν’ στην ιστοσελίδα της Άνοιξης της Ευρώπης.
Γλώσσες
Το φυλλάδιο μπορεί να είναι σε οποιαδήποτε γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά ο τίτλος και η περίληψη πρέπει να είναι στα Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά.
Μορφή της υποβολής
Μία συμμετοχή πρέπει να αποτελείται από ένα επεξεργασμένο κείμενο (όπως ένα Word κείμενο) ή μία ψηφιακή φωτογραφία ως μία σκαναρισμένη έκδοση του φυλλαδίου. Η συμμετοχή περιλαμβάνει έναν τίτλο και μία περίληψη. Το φυλλάδιο πρέπει να είναι δομημένο με ένα εξώφυλλο και εσωτερικές σελίδες. Το αποτέλεσμα θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα να διπλώνεται το φυλλάδιο σε τέσσερις ή έξι σελίδες.

Συμβουλευτείτε επίσης τα αρχεία Περιγραφή, Teacher guide και Terms and Conditions (στα ελληνικά) στη διεύθυνση http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/competitions/leaflet.cfm

γ. Η Καλύτερη Ιδέα σας για την Ευρώπη
Οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε αυτόν τον κόσμο, εφόσον έχουν κάτι να πουν στους ιθύνοντες. Οι μαθητές καλούνται να συζητήσουν στην τάξη τους για το πώς θα είναι ο κόσμος και ο ρόλος της Ευρώπης τα επόμενα χρόνια. Καλούνται να επιλέξουν ένα θέμα και να προτείνουν μερικές ιδέες, με τις οποίες, αν εφαρμοστούν, πιστεύουν ότι αυτός ο κόσμος θα γίνει καλύτερος.
Παράδειγμα
Οι μαθητές μίας Βελγικής τάξης ανησυχούν για την ανεργία στην Ευρώπη, λόγω της
οικονομικής κρίσης. Συγκεντρώνουν πληροφορίες για τις αιτίες και τις άμεσες συνέπειες για την ήπειρό μας. Στη συνέχεια οι μαθητές αρχίζουν να προβληματίζονται για να βρούν την ιδέα που θα μπορούσε να βελτιώσει το σενάριο. Πιστεύουν ότι η επένδυση στην πράσινη ενέργεια θα έκανε τη διαφορά και θα δημιουργούσε χιλιάδες θέσεις εργασίας. Απεικονίζουν αυτή την ιδέα με μία παρουσίαση ή ένα βίντεο κλιπ που υποστηρίζει τα επιχειρήματά τους.
Γλώσσες
Η παρουσίαση ή το βίντεο κλιπ μπορεί να είναι σε οποιαδήποτε γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά ο τίτλος και η περίληψη πρέπει να είναι στα Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά.
Μορφή της υποβολής
Μία συμμετοχή πρέπει να έχει τη μορφή μίας παρουσίασης (όπως PPT ή PPS – αρχείο Power point) ή ενός βίντεο κλιπ. Η συμμετοχή πρέπει να συνοδεύεται από μία εικόνα που συμβολίζει τη συμμετοχή, ένα τίτλο και μία περίληψη.

Συμβουλευτείτε επίσης τα αρχεία Περιγραφή, Teacher guide και Terms and Conditions (στα ελληνικά) στη διεύθυνση http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/competitions/best_idea.cfm

Online συζητήσεις – Chats (http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/chats.htm)

Μπορείτε να συμμετάσχετε σε μία ή περισσότερες από τις online συζητήσεις που διοργανώνονται στα πλαίσια της Άνοιξης της Ευρώπης. Οι online συζητήσεις έχουν σκοπό να διευκολύνουν την επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και σημαντικών δημοσίων προσωπικοτήτων στην Ευρώπη. Οι συνεδρίες θα εστιάσουν στο θέμα της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. Πρόκειται για μια μοναδική μαθησιακή εμπειρία και καθώς το ενδιαφέρον για συμμετοχή είναι πολύ μεγάλο, ρυθμίστε έγκαιρα τη συμμετοχή σας. Συμβουλευτείτε το ημερολόγιο των chats στη διεύθυνση http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/chats.htm και στείλτε ένα mail στη διεύθυνση chats@springday2009.net με τις ακόλουθες πληροφορίες:
Συνεδρία Chat αριθ.
Όνομα του προσκεκλημένου
Όνομα του σχολείου
Πόλη
Χώρα
Ηλικία των μαθητών
Όνομα του καθηγητή
Email του καθητητή
Αριθμός τηλεφώνου κατά τη διάρκεια του chat

Παιχνίδια (http://www.springday2009.net/ww/el/pub/spring2009/misc/games.htm)

Πρόκειται για ένα σύνολο παιχνιδιών που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από μία ομάδα έμπειρων εκπαιδευτικών

Διδακτικά παιχνίδια
Αυτά τα διδακτικά παιχνίδια έχουν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν στη διδακτέα ύλη των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα παιχνίδια καλύπτουν έναν αριθμό θεματικών τομέων, από την Ευρωπαϊκή ενοποίηση και την Ευρωπαϊκή ιθαγένεια έως τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις Συνθήκες της ΕΕ.

Αποφασίστε για την Ευρώπη
Αυτό το παιχνίδι αναπαράστασης δίνει τη δυνατότητα στους νέους να κατανοήσουν τη διαδικασία της λήψης αποφάσεων σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Στο έτος των Ευρωπαϊκών εκλογών, αυτό το παιχνίδι αναπαράστασης επιδιώκει να ενθαρρύνει τις σχολικές τάξεις να μάθουν πώς να συζητούν και επίσης να κατανοήσουν πώς λειτουργούν τα Ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα.

Επιτραπέζιο Παιχνίδι της Άνοιξης της Ευρώπης
Αυτό το επιτραπέζιο παιχνίδι σκοπό έχει να διευρύνει και να βελτιώσει τις γνώσεις των μαθητών για την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς επίσης και να τους παροτρύνει να εργαστούν ομαδικά και να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες σε μία δεύτερη γλώσσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: